Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Mamma, du har lärt mig att aldrig ge upp!!

Av mazkrozen - 23 augusti 2012 16:25

Sprang alla mina små ärenden idag, gjorde mina övningar med pilates bollen, vilket kändes sköööönt, varje liten sak jag gör känner jag mig så stolt att jag klarar av, jag får hopp.


Gick till arbetförmedligen men lyckades gå dit just vid lunch, vände hem igen, började tvätta kläder, allt lakan, stoldynor,denna lägenhet är så liten, allt blir så rörigt och smutsigt snabbt. Vi har saker överallt, konstigt nog så har vi lyckats samla på oss grjer trots att vi kom utan något, en reseväska med lite kläder, alla viktiga papper, och barnens favorit leksaker.

 Jag hade ej mycket kläder till mig själv, fick köpa på loppis ett par långa fulaaa, utsvängda jeans som ej passade mig alls och en jacka, några tröjor.


Sen gällde barnen först  skor,väskor,regn-vinter kläder,vantar...såå mycket man behövde.


Var inne och kollade om jag hade fått något erbjudande om någon visning för lägenhet, nope, änligen har jag börjat få rätt på ekonomin, hade massor av skulder efter skiljsmässan, allt var kaos, nu äntligen har man tagit bort spärren ang sökande.


Jag hoppas verkligen vi kan få en lägenhet snart.


Sedan hämtade jag sonen från fritids, han lekte så fint ,han har kommit in i gruppen snabbt  med kompisar, det var en chok för dom när jag hämtade dom från skolan in i en taxi och plötsligt hamna helt någon annanstans, byta boende, skola.kompisar, vi grät alla 3 hela vägen.


Det kändes som om någon slet ut mitt hjärta och trampade sönder den att se dom ledsna, arga besvikna, oroliga..kändes som om jag var i en dröm och önskade jag kunde vakna, katten,sköljdpaddan,kaninen fick jag skaffa boende till. Vi saknade dooom så mycket, kissen som kom och väckte en på morgonen...Saknar djureeen. Var ska vi mamma, varför? hur länge ska vi vara borta? vad händer med djuren? massor av frågor som jag ej hade svar på?

Jag var som förlamad....med alla mina sinnen


Och idag när jag ser min solstråle le när jag hämtar honom, så är jag så stolt att vi har klarat det så fint trots, tårar,berg och saknad.


Han visar en fin sten som han har grävt upp, mamma titta !det tog jättelång tid att gräva upp den, du har ju lärt mig att aldrig ge upp, så jag lyckades till slut, det är en värdefull sten, kallar den för regnbågstenen.


Kramar honom hårt, pussar han på pannan,  berättar hur fin den är och pratar om stenen hela vägen hem.










 
 
Ingen bild

Ch

23 augusti 2012 21:08

din son ÄR verkligen helt underbar!
Han ser och uppskattar ALLT som inte alla ser:)
Hälsa från mig, till din busdotter och romantiska son;)

mazkrozen

24 augusti 2012 12:18

Tack, han gör nog det han är verkligen en romantisk charmig pojke.
Ska jag, dom hälsar tillbaka, kraaaaam ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mazkrozen - 26 augusti 2012 19:11

Hej   Jag har ej skrivit, jag har ej haft ork, av en ängel fick jag ett jättefint brev idag i bloggen,jag kallar henne ängel för hon öppnade en kran för mig. Jag har gråtit sedan jag har fått hennes brev, jag gick och handlade lite mat och fruk...

Av mazkrozen - 26 augusti 2012 19:06


 

Av mazkrozen - 24 augusti 2012 00:27


  Tvättat klart,vikt tvätt, lagt in dom fint o garderoben. Sedan Hjälp med läxorna med barnen, någon middag orkade jag ej laga så det blev hamburgare tallrik med pommes.   Sedan började filmen P.S I LOVE YOU...sååå underbar den är, får mig att t...

Av mazkrozen - 23 augusti 2012 08:17


Godmorgon Hade jättesvårt att somna igår, sedan vaknade jag av en dröm där jag var i mitt gamla hus, det var så kyligt och tomt där inne,jag gick runt och kände mig vilse i alla hörn, vaknade svettig i hela kroppen, och ont jag spänner mig jätte...

Av mazkrozen - 23 augusti 2012 00:31

Jag lägger mig vaknar,lägger mig, vaknar, tittar på dom små änglarna mina, som förtjännar det finaste bästa i världen. Hur ska jag klara det? hur kan jag kompnesera allla dåliga minnen till bra minnen, känns orättvist att dom ej träffar deras pappa, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

En dag i taget

 


Ovido - Quiz & Flashcards